Dermoshop, som är bekant för de flesta finländare, outsourcade IT-tjänsterna till Triuvare redan för mer än 30 år sedan. Under de gångna decennierna har Dermoshop vuxit och blivit internationellt, och det har även innehållet i IT-outsourcingen. En gång i tiden tog Triuvare hand om bland annat telefax-apparaterna, nu finns det i stället en modern nätverksinfrastruktur.

En egen IT-avdelning har inte varit något lockande alternativ för Dermoshop. IT-outsourcingen gör det möjligt för Dermoshops egna experter att fokusera på att stöda företagets försäljning och marknadsföring. Dessutom hjälper outsourcingen Dermoshop att spara kostnader. Den omfattande tjänsten är lätt att budgetera, och man vet exakt vad den innehåller.

Via partnerskapet sköter Triuvare om anskaffning av utrustning och underhåll, för Dermoshop och deras servrar, Microsoft 365-tjänster och användarstöd varje vecka. Under partnerskapet har särskild och proaktiv uppmärksamhet ägnats åt informationssäkerheten.

"Triuvare har en bra prisnivå och ett bra back up-system ifall någon är på ledighet. Förtroende, transparens, tålamod – allt har fungerat väl."

Rasmus Backlund, Chief Digital Officer, Dermoshop Ab

Vill du veta mer om hur Dermoshops IT-helhet hanteras i praktiken? Läs en längre kundberättelse där vi mer i detalj förklarar hur samarbetet har utvecklats.

I case-berättelsen kan du till exempel läsa

  • hur det dagliga användarstödet ordnas
  • hur IT-infrastrukturen har vuxit med företaget
  • hur Triuvare betjänar det internationella och flerspråkiga företaget.

Läs hela case-berättelsen

Triuvare Oy

Triuvare Oy