Vossi Group ulkoisti puolitoista vuotta sitten koko IT-infrastruktuurinsa Triuvarelle. Kokonaisuus kattaa ylläpidon, IT-tuen sekä laite- ja ohjelmistokannan hallinnan sekä kehittämisen. Lisäksi Vossi Groupin henkilöstö sai käyttöönsä nykyaikaiset pikaviestintä- ja videoneuvottelupalvelut.
Vastuu perheyrityksen IT-puolesta oli ollut tätä ennen kokonaisuudessaan liiketoiminnan kehitysjohtaja Marko Vossilla.
- Omasta näkökulmastani ajateltuna olen säästänyt työajassa ja pystynyt keskittymään varsinaisen liiketoiminnan tekemiseen. Yrityksen näkökulmasta tukipalvelut ja IT-arkkitehtuuri on pystytty nostamaan aivan uudelle tasolle, Marko Vossi kertoo.
Etätuki merkittävä apu kentällä
Vossi Group Oy |
Mitä tekee: Metallintyöstöratkaisuja, joiden mission on ratkaista metalliteollisuuden tuottavuusongelmia Perustettu: 1992 Kotipaikka: Tampere Toimitusjohtaja: Jarkko Vossi Henkilöstö: n. 20 Liikevaihto: 8 085 000€ (2013) |
Vossi Group Oy on 1992 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut konepajateollisuuden metallintyöstö- ja elinkaaripalveluratkaisuihin. Yritys on niin sanottu One-Stop-Partner, eli se tarjoaa asiakkailleen kaikki konepajan koneet, robottiautomaation, laitteet, tarvikkeet sekä elinkaaripalvelut.
Puolet noin parikymmentä henkeä työllistävän yrityksen henkilökunnasta työskentelee huollossa ja puolet myyntitehtävissä. Uusien järjestelmien avulla henkilöstöä pystytään tukemaan saumattomasti suoraan kentällä.
Erityisen merkittävänä henkilöstön kannalta on koettu mahdollisuus etätukeen.
- Asiat luistavat yrityksessä hyvin silloin, kun konttorilla on tyhjää ja myyjät sekä huoltomiehet ovat asiakkaiden luona. Enää ei haittaa, vaikka olisi asiakasyrityksessä toisella puolella Suomea. Etäyhteyden avulla esimerkiksi tietokoneiden ohjelmistoviat on mahdollista korjata missä tahansa. Tämä on aikaisempaan verrattuna huomattavasti tehokkaampaa, kehuu Marko Vossi.
Pitkällinen kilpailutus kannatti
Vossi Group ryhtyi muutama vuosi sitten etsimään itselleen kokonaisvaltaista IT- kumppania. Kilpailutus tapahtui seitsemän eri palveluntarjoajan kesken, joista viimeiselle kierrokselle selvisi kolme eri yritystä.
- Projekti kesti noin vuoden verran. Jäljelle jääneiden kolmen yrityksen kesken teimme vielä tarkentavan kierroksen, jonka aikana halusimme selvittää, kuinka heidän toimintafilosofiansa vastaa omaamme. Etsimme kumppania, joka oikeasti ymmärtää asiakkaansa tarpeita ja toimintaa sekä on joustava ja nopea reagoimaan muuttuviin tilanteisiin.
- Triuvarella oli herkkyys kuunnella, kyky ymmärtää sekä osaaminen määrittää juuri meille soveltuva ratkaisu. Lisäksi he osoittivat olevansa aidosti sitoutuneita kehittämään toimintaamme, Vossi korostaa.