Frendy on vuonna 2021 alkunsa saanut paikallisesti ympäri Suomen palveleva IT-palveluyhtiö. Frendy on perustettu erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin: halusta tuoda PK-yritysten ulottuville samaa vahvaa osaamista ja IT-ulkoistuspalvelua, joka on ollut usein vain suurempien yritysasiakkaiden saatavilla. Yhdistettyään voimansa uuden yrityskaupan myötä Triuvare ja Frendy pystyvät tarjoamaan asiakkailleen entistäkin kattavampaa palvelua ja moderneimpia IT-ratkaisuja kautta Suomen.

Frendyn tavoittaa 20 paikkakunnalta aina Rovaniemeltä Helsinkiin ja nyt uutena lisäyksenä myös Vaasasta. Frendyn yhteenlaskettu liikevaihto on noin 65 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllistää lähes 350 IT-osaajaa.

Triuvaren perustaja ja toimitusjohtaja Toni Rantanen odottaa tulevaa innolla:

"Olemme vuosia määrätietoisesti kehittänyt Triuvaresta erinomaista kumppania pk-yrityksille hyödyntäen moderneimpia IT-ulkoistusratkaisuja. Frendyn strategia ja arvomaailma täsmäsi saumattomasti omiimme, joten yhdistyminen Frendyn kanssa on hyvin luonteva askel kehityspolullamme. Pystymme jatkossa Frendynä palvelemaan asiakkaitamme entistä laajemmalla maantieteellisellä kattavuudella ja teknisellä osaamisella sekä tarjoamaan henkilöstöllemme kehitysmahdollisuuksia."

Timi Rantanen, yhtiön toinen perustaja ja teknologiajohtaja, jatkaa:

"Triuvaressa meillä on ollut keskiössä tarjota moderneimmat IT-palvelut pk-yritysasiakkaille ja tämän saman tavoitteen Frendykin jakaa. Odotan innolla yhdistymistä Frendyn kanssa, koska nyt meidän volyymimme moninkertaistuu ja pystymme panostamaan entistä enemmän kehittämiseen ja automatisointeihin, ja täten huomioimaan pienempien ja keskikokoisten yritysten tarpeet digitalisaation ajamassa muutoksessa."

Frendyn toimitusjohtaja Mikko Peltonen iloitsee tuoreesta yrityskaupasta:

Olemme viimeisen vuoden aikana rakentaneet Frendystä yhtä yhtiötä, ja samalla lujittaneet
asemaamme suomalaisten pk-yritysten luottokumppanina moderneissa IT-palveluissa. On ollut
todellinen ilo huomata, että sekä nykyiset että uudet asiakkaamme arvostavat valtakunnallista
paikallisuuttamme, kattavaa palvelutarjoamaamme ja tarpeen tulleen syvääkin osaamista.

Tutustuessamme Triuvaren omistajien kanssa huomasimme nopeasti, että jaamme saman
arvomaailman ja näkemyksen asiakaslähtöisen IT-palveluyhtiön strategiasta ja toimintamallista.
Odotan innolla, että henkilöstömme pääsevät yhdistämään osaamistaan, kehittämään Frendyä ja
tarjoamaan entistä parempia palveluita asiakkaillemme ympäri Suomen. Nyt vahvistamme
läsnäoloamme erityisesti Tampereella, Vaasassa ja Oulussa.

Yhdistyminen ei vaikuta asiakassuhteisiimme, vaan samat tutut yhteyshenkilöt, nyttemmin frendyt, palvelevat teitä jatkossakin.

Lisätietoja:

Toni Rantanen