Viime päivinä olemme saaneet useilta asiakkailtamme tietoa, että toukokuun Windows-päivitys on aiheuttanut ongelmia osalle käyttäjistä. Aiheutuneet ongelmat pystytään tällä tietoa korjaamaan ainoastaan asentamalla koko käyttöjärjestelmä uudestaan. Ongelmia on havaittu sellaisilla asiakkailla, joiden päivitystenhallintaa ei hoideta Triuvaren kautta.

Mitä tiedetään tällä hetkellä:

Ongelma koskee osaa Windows 7, 8 ja 10 -koneista. Näille koneille asentuu kuukausittain Windowsin koostettu päivityspaketti, ns. cumulative update. Tutkimissamme ongelmakoneissa yhteisenä nimittäjänä on se, että huhtikuun paketin asentuminen oli epäonnistunut tai jäänyt kokonaan pois ja toukokuun päivityspaketin asentumisen yhteydessä ongelmia on syntynyt.

Miten ongelma ilmenee?

Toukokuun päivityspaketin asentumisen yhteydessä kone näyttää uudelleenkäynnistyessään sinistä ruutua ja herjaa ”inaccessible boot device”.

Mistä tiedän, onko minun koneeni riskiryhmässä?

Ongelmia ei ole havaittu Triuvaren Huoleton Päivitystenhallinnan piirissä olevissa koneissa.

Mikäli koneesi ei kuulu Huoleton Päivitystenhallinnan piiriin, voit tarkistaa Windows Updatesta, ovatko huhtikuun ja toukokuun päivityspaketit asentuneet ongelmitta (kohdasta "Päivityshistoria"). Jos koneellesi on jo asentunut 9.5. julkaistu cumulative update eikä ongelmia ole tähän mennessä esiintynyt, on tämänhetkisten tietojen valossa epätodennäköistä, että ongelmia syntyy. Mikäli toukokuun päivitys ei ole asentunut tiistaina, yrittää järjestelmä asentaa sen myöhemmin uudestaan, missä yhteydessä ongelmia saattaa esiintyä osalla asiakkaista.

Miten toimia jos käyttöjärjestelmä menee hajalle päivityksen yhteydessä?

Ota yhteyttä Triuvaren tukeen, 03 4102 2492, tuki@triuvare.fi, niin hoidetaan tietokoneesi mahdollisimman nopeasti asiantuntijoille korjattavaksi.

Tutkimme ongelmaa tarkemmin ja tiedotamme lisää, kun tiedämme tarkemmin mistä ongelma johtuu.

Triuvare Oy

Triuvare Oy