Kuljetusliike Tenho Kemppainen Oy:ssä käsiteltiin vielä hiljattain ajojärjestelyt ja tilaukset täysin paperipohjaisesti. Työtilaukset sijaitsivat fyysisesti ainoastaan niitä hoitavien henkilöiden työpöydillä, eli hyvästä tiedonhallinnasta tai tehokkuudesta ei voitu puhua. Triuvaren avulla Tenho Kemppainen Oy sai Tuottavuusloikka-pilottiprojektissa käyttöönsä nykyaikaiset sähköpostin ja kalenterin pilvipalvelut.
- Nyt kaikki toimiston työntekijät näkevät ajojärjestelyt autokohtaisesti ja kuka tahansa pystyy tekemään muutoksia. Tilausjärjestelmän runkona toimii Office 365 -pilvipalvelun kalenteri, eli kyseessä ei ole mikään eksoottinen ja kallis tilaushallintaohjelmisto. Tiedot kalenterimuutoksista voidaan päivittää reaaliaikaisesti autoissa sijaitseviin älypuhelimiin, kertoo yrityksen it-vastaava Jarmo Rantala.
Tenho Kemppainen Oy |
Mitä tekee: Tarjoaa kuljetuspalveluita Perustettu: 1990 Kotipaikka: Ylöjärvi Toimitusjohtaja: Jaana Rantala Henkilöstö: 25 Liikevaihto: 3 339 000€ (2014) |
- Emme olisi kyenneet toteuttamaan projektia omatoimisesti. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä tietotaitoa perehtyä päätelaitehankintoihin, mobiiliverkon asiakassopimuksiin ja testauksiin. On hienoa, että saimme Triuvarelta kaiken käyttöönottoon tarvittavan avun.
Triuvarella ilmiö on tuttu. Monesti asiakasyrityksissä työntekoa rajoittavat vanhat toimintamallit, jotka vaikuttavat pitkällä aikavälillä suoraan yrityksen kilpailukykyyn. Oman työn tehokkuutta on läheltä katsottuna usein vaikea arvioida, Triuvaren Toni Rantanen kertoo.
- On myös meidän etumme tarjota apua ongelmissa, joihin törmäämme asiakkaidemme kanssa. Ulkopuolisena näemme usein helposti sellaiset tekniset ratkaisut, totutut työskentelytavat ja menetelmät, jotka syövät työn kannattavuutta, Rantanen sanoo.
Jarmo Rantalan mukaan kuljetusliike Tenho Kemppaisella tilausten käsittely muuttui huomattavasti sujuvammaksi. Tilanteet voivat muuttua nopeastikin ja tarvittavat muutokset töihin ja aikatauluihin on nyt helppo tehdä. Soitteluiden määrä on myös vähentynyt, kun muutoksista ei tarvitse välttämättä ilmoittaa puhelimitse.
- Uuden pilvipalvelun avulla pystymme samalla toimiston henkilöstömäärällä hoitamaan ja käsittelemään aiempaa enemmän työntekijöitä ja autoja. Pilvipalvelu tarjoaa lisäksi turvaa tietojen säilytyksen kannalta, kun tärkeät avaintiedot eivät enää makaa papereilla toimistotyöntekijöiden pöydillä. Jatkamme yhdessä Triuvaren kanssa toimintojemme kehittämistä jatkossakin, Rantala mainitsee.
Tuottavuusloikka-pilottiprojekti: Jarmo Rantalan haastattelu
Tutustu myös:
- Iisipilvi™ on helpoin tapa siirtyä pilveen
- Huoleton™-laitehankinnalla saat tarpeitasi vastaavat päätelaitteet