Viimeisen viiden vuoden aikana Triuvare rekrytoinut työntekijöitä kiihtyvällä tahdilla, minkä seurauksena Tampereen päätoimipisteen tilat Takojankadulla ovat jääneet pieniksi. Uusi koti löytyi parin kilometrin päästä Viinikankadulta. Uusissa tiloissa neliöitä on lähes kolminkertaisesti nykyiseen verrattuna. Muuttamaan päästään helmikuun jälkipuoliskolla, kun täydellinen remontti on valmis. Nykyisissä tiloissa yritys on toiminut vuodesta 2011.
- Nykyiset tilamme on mitoitettu kahdelletoista hengelle, mutta meitä on nykyään jo 29. Tavoitteena on 50 työntekijää vuonna 2020. Toimistollamme alkavat päät kolista yhteen. Olenkin sanonut ihmisille, että tehkää mahdollisimman paljon etätöitä, toimitusjohtaja Toni Rantanen nauraa.
Uusien toimitilojen remonttia suunniteltaessa on kuunneltu yrityksen henkilöstöä. Triuvaren IT-asiantuntijoiden uudet toimitilat sijaisevat Viinikankadulla
- Tilat saneerataan täysin henkilöstömme toiveiden mukaan. Suunnitelmat uusien tilojen vaatimuksista tehtiin omalla porukalla. Asiantuntijamme eivät halunneet avokonttoreihin, joten uusiin tiloihin tulee pääasiassa pieniä kahden hengen toimistohuoneita. Niissä on parempi työrauha vaativien asiakasprojektien toteuttamiseen. Jatkuvasti varattuna olevan neuvottelutilan ongelma ratkaistaan rakentamalla niitä uusiin tiloihin peräti kolme, kertoo henkilöstövastaava Annika Heino.
Viihtyvyydestäkään ei ole tingitty. Yhteiseksi tilaksi tulee iso aula, johon tulee videotykki, säkkituoleja sekä tietysti pelikonsoli.
Triuvaren voimakas kasvu selittyy yritysten kasvaneella halulla ulkoistaa IT-palvelunsa asiaan erikoistuneille palveluntarjoajille:
- Vielä pari vuotta sitten IT-tuen ulkoistaminen organisaation ulkopuoliselle toimijalle oli paljon harvinaisempaa. IT-infran ulkoistaminen aletaan pikkuhiljaa mieltää yhtä helpoksi kuin vaikka siivous- tai kirjanpitopalveluiden ulkoistaminen. IT-palveluiden ulkoistaminen joko kokonaan tai osittain mahdollistaa keskittymisen yrityksen ydinliiketoimintaan ja pienentää henkilöstökuluja, selventää Rantanen.
Osa uusista rekrytoinneista on johtunut myös asiakasorganisaatioiden kasvusta. Asiakkaiksi on valikoitunut useita kasvuyrityksiä, joiden toiminnan kasvaessa myös IT-palveluiden tarve on lisääntynyt.